Az Atlas fedélzeti alapkészülék, járműmodul elsősorban gépjárművek, erőgépek mozgásának nyomkövetésére, útvonaluk és járulékos adataik rögzítésére szolgál.
A járműmodul a járműre telepítve, annak elektromos hálózatához csatlakozva üzemel, működési tápfeszültség-tartománya 10-40 V. A műholdas jelek vételéhez aktív GPS antenna, a kommunikációhoz GSM antenna (esetleg mindkettőt tartalmazó kombinált antenna) csatlakozik hozzá. A készülék alapkiépítésben alkalmas külső analóg (2 csatorna) és digitális (3 csatorna) jelek fogadására, feldolgozására. A járműmodul opcionálisan rendelhető a járművet használó személyek azonosítását támogató funkcióval. Csatlakoztatható hozzá több külső kiegészítő modul is.
Az egység folyamatosan rögzíti a hordozójármű mozgását, pozícióját leíró adatokat a saját beépített flash memóriájába. Ennek kapacitása a hordozójármű mozgásától és a mintavételezési gyakoriságtól függően elegendő legalább egy heti adat tárolására. A készülék a gyűjtött adatokat veszteségmentesen tömörítve rögzíti.
A készülék mechanikai kialakítását tekintve robusztus alumínium házban van elhelyezve, amely MSZ EN 60 529 szerinti IP 65 besorolású védettséget biztosít, mely por és bármilyen irányú vízsugár behatolása ellen is véd. Az elektromos- és antennacsatlakozások kialakításánál is fő szempont volt azok megfelelő védettsége mechanikai sérülés, szabotázs ellen. A készülék áramkörei kivétel nélkül ipari kivitelűek, így a ház hőmérséklet terhelése meghaladhatja a 300 Celsius fokot. Ez azt jelenti, hogy az alumínium profilba dobozolt nyomtatott áramkör 10 percen keresztül ellenáll egy esetleges tűzkárnak. A belső áramkörök nagyfeszültség ellen védettek, vagyis sokkolóval, illetve egyéb berendezésekkel nem rongálhatóak meg. A járműmodul CE tanúsítvánnyal rendelkezik.
Főbb jellemzők
Energiagazdálkodás
Abban az esetben, ha a jármű nem mozog, a gyújtás lekapcsolt állapotban van és egy bizonyos várakozási idő eltelt, az Atlas járműmodul automatikusan kis fogyasztású üzemmódba kapcsolja magát, így kímélve a jármű akkumulátorát.
Ha a jármű saját akkumulátora lemerül vagy eltávolítják, esetleg feszültségmentesítik a járművet, az Atlas automatikusan átkapcsol saját belső akkumulátorára, aminek a kapacitása teljesen feltöltött állapotban kb. 24 órányi folyamatos üzemhez elegendő.
Adatlap
Az Atlas járműmodul műszaki adatai:
Mechanikai
Méretek
Magasság: 35 mm
Szélesség: 110 mm
Hosszúság: 118 mm
Tömeg akkumulátorokkal: 397 g
Környezeti
Hőmérséklet tartomány
Működési: -20 ... +70 °C
Tárolási: -40 ... +85 °C
Védettség (EN60529 szerint)
alumínium házban: IP 65
igény esetén: IP 67
Elektromos
Tápfeszültség: 9,5 ... 40 V
Áramfelvétel 12 V-on
üzemi: 50 mA
adatkapcsolat: max. 180 mA
készenléti: 35 mA
belső akkumulátor töltés: + 400 mA
Érintésvédelem:
törpefeszültség, III. osztály
Belső akkumulátor által biztosított átlagos üzemidő új akkumulátor esetén: 24 óra
Túláram-védelem:
belső regenerálódó biztosítékok
külső biztosítékok
Digitális bemenetek
belső ellenállás: 10 kΩ
túlfeszültség ellen védett
Analóg bemenetek: 0 ... 30 V
belső ellenállás: 100 kΩ
GPS vevő
16 csatorna, L1 frekvencia,
C/A kódolás
gyakoriság: 1 minta/s
Pontosság
Pozíció: 2,5 m CEP*
DGPS/SBAS (WAAS, EGNOS): 2,0 m CEP
(A DGPS vagy SBAS szolgáltatás pontosságától függően)
Éledési idők
Hideg start: 34 s
Forró start: < 3,5 s*
Jel-elfogási idő: < 1 s*
Érzékenység:
Követő módban: -158 dBm
Éledési és újraéledési: -148 dBm
Hidegindítás: -142 dBm
Antenna: 10 mA, 3 V-ról
SMA csatlakozóval
* Térerősségtől függően
GSM/GPRS modem
EGSM 900/1800 MHz
GSM 850/1900 MHz
GPRS
Multi slot class 8
Max. bit rate: 85,6 kBps
Class B GSM 07.10 multiplexing
Adathívás
Max. bit rate: 14,4 kBps
SMS
MO/MT PDU mode
Cell broadcast
Antenna: > 12 dBm
SMA csatlakozóval